Bön för bibellösa folk

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default”][image_with_animation image_url=”2802″ alignment=”” animation=”Fade In” box_shadow=”none” max_width=”100%” img_link=”https://us02web.zoom.us/j/4389402333″][vc_column_text]

Bön för bibellösa folk

(Klicka på rubriken för att ansluta till bönen)[/vc_column_text][divider line_type=”No Line” custom_height=”20″][vc_column_text]

En bibellös folkgrupp är en språkgrupp i behov av en bibelöversättning men där det inte finns någon känd översättning eller aktivt översättningsprojekt idag.

Ca 25% av världens språk har inte ens en enda vers från Guds Ord på sitt modersmål. Det handlar om onådda, men även redan kristna folk runtom i världen. Tänk om du kommit till tro på Jesus genom förkunnelse via tolk, men du kan inte själv läsa Bibeln på ditt språk? Hur ska du då kunna växa i tron och kunskapen om Jesus? Det finns folk som aldrig hört talas om Jesus, och som kanske inte ens har ett eget skriftspråk. Men språket folket talar är livskraftigt och därför finns behov av att få Guds Ord på sitt eget språk. Alla folk och språk har sin egen historia.

Folk&Språk är idag involverad i ett antal språk med just denna situation, t ex tem, västkusaal och magend. 

Jesus sa: ”Skörden är stor, men arbetarna är få. Be därför skördens Herre att han skickar ut arbetare till sin skörd”. Jesus sa också: ”Be så ska ni få”. Så låt oss göra så!

Tack för att du står med oss i bön och givande! Utan din hjälp avstannar arbetet med att ge Guds Ord till de bibellösa folken.

 

Online
Du kan vara med live varje torsdag 10:00 svensk tid. Klicka på länken nedan och följ instruktionerna:

Online bön för bibellösa folk[/vc_column_text][/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default”]

    Jag vill be för:


    Du kommer att få löpande information och böneämnen från det språk du valt att be för. *

    Ditt namn *

    Din adress

    Ditt postnummer

    Din ort

    Din epost *

    Ämne
    Bön för bibellösa folk

    Ditt meddelande

    [/vc_column][/vc_row]